December 16, 2011

By Allah, I will not touch you.


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Salam mahabbah buat semua pengunjung yang telah lama menantikan entri baru dalam blog ini,kali ini penulis membawa kisah seorang pemuda atau pelajar lelaki dan seorang wanita muda,dan kisah ini merupakan kisah yang pernah berlaku dialam nyata ini,bukan setakat hanya tulisan di blog ini.

Ingin jua ALLAH memperlihatkan kita akan sistem perancangan yang telah diaturkanNYA dengan sempurna,kerna DIA lah sebaik-baik perancangan,maka oleh itu perlu akan kesabaran dalam kehidupan ini dalam kita hendak menitinya.

Kisah ini bermula disuatu tempat...

Seseorang pelajar yang pernah belajar di Delhi. Suatu Malam yang telah ditetapkan, kerana dia duduk seorang diri di dalam masjid. Belajar oleh nyalaan lampu dengan kajiannya.

Dalam kawasan yang sama, seorang wanita muda itu dalam perjalanan untuk melawat beberapa saudara-mara. Walau bagaimanapun, rusuhan berlaku ditempat tersebut menyebabkan kesukarannya untuk bergerak kerna keadaan yang tidak selamat.
Wanita muda tidak dapat mencari tempat perlindungan kecuali dimasjid tempat berlindung dan kawasan selamat kerana memikirkan akan apa yang akan berlaku sekiranya dia meneruskan perjalanannya jua.
Kemudian setelah itu,

Apabila pelajar itu melihat wanita tersebut, beliau menyuruh dia meninggalkan serta-merta.

Dia memberitahunya "ia tidak sesuai bagi anda untuk kekal di sini kerana jika rakyat tempatan melihat kamu di sini, maka ini akan menjadi punca kehinaan saya, mereka akan membuang saya dari masjid dan ini akan menyebabkan kemudaratan kepada kajian saya. "Rusuhan telah berlaku ditempat ini di dan jika saya meninggalkan masjid aku takut akan apa yang akan terjadi pada diri ini"jawab wanita tersebut

Apabila mendengar pengakuan yang keluar dari mulutnya,pelajar lelaki itu diam dan meminta dia duduk di satu sudut. Selepas itu pelajar kembali ke penjuru dan terlibat sendiri dalam mengkaji sepanjang malam.
Pemuda itu asyik dengan kajiannya sehingga lewat malam,dan kedua-dua diantara mereka tidak akan melelapkan mata.
Semasa belajar pemuda itu seketika meletakkan jarinya pada nyalaan lampu atau lilin tersebut.

Wanita muda telah berhati-hati memerhatikan ini dengan perasaan yang agak kehairanan.
Perlahan-lahan malam telah berlalu. Pada rehat subuh, "Rusuhan telah reda dan jalan selamat. Izinkan saya membawa anda ke rumah anda"kata pemuda tersebut. "Kata wanita muda itu. "Saya tidak akan pulang ke rumah sehingga kamu mendedahkan kepada saya, rahsia berkali-kali meletakkan hujung jari kamu pada nyalaan lampu." Pemuda itu berkata, "kamu tidak perlung bimbang dengan semua".

Wanita muda itu berterusan dalam permintaan beliau. Pelajar lelaki akhirnya berkata, "Syaitan berulang kali berbisik ke dalam hati saya dan menghasut saya untuk melakukan kejahatan dengan kamu. Oleh itu, saya meletakkan hujung jari saya pada nyalaan dan dialamatkan diri saya itu.

Apabila saya tidak boleh menanggung kepanasan api di dunia ini, maka bagaimana akan saya pernah menanggung api menyakitkan jahannam? .. Allah, walaupun izinNya melindungi saya. Mendengar ini, wanita muda itu pulang dengan jawapan yang membuatnya terpaku dalam perjalanan.


Wanita tersebut anak kepada seorang ayah dan ibu yang sangat penyayang lagi kaya,dan ketika suatu hari,wanita tersebut ingin dikahwinkan oleh pilihan ayahnya.
Selepas peristiwa ini,wanita tersebut menolak cadangan itu dan berkata: "Saya keinginan untuk berkahwin dengan seorang pelajar tertentu yang hidup dalam apa-apa dan seperti yang di masjid" ibu bapa dan saudara-mara beliau mula untuk meyakinkan dan banyak mula menghiburkan fikiran yang buruk tentang dirinya. 

Apabila dia memelihara ini, dia menjelaskan kepada mereka seluruh kejadian .. dan berkata, "Saya hanya akan berkahwin dengan dia kerana dia takut kepada Allah di tengah-tengah ini. Dan sesiapa yang takut kepada Allah tidak boleh mengancam kepada sesiapa pun. "



Akhirnya ALLAH s.w.t menjayakan perancangan untuk mengikat antara kedua-dua mereka ini didunia seterusnya menjadikan keluarga muslim untuk melahirkan masyarakat muslim.
Itulah kisah yang menarik minat penulis untuk menyampaikan kepada anda, agar kita mengambil ibrah dan sentiasa menjaga apa yang sepatutnya dijaga.